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The Power of Email for Brands 1
© BlackSalmon
E-Mail
dotmagazine

The Power of Email for Brands

Email is far from dead: It is an essential tool for brands and has evolved into a strong link in the customer journey, according to Christian Hanke from Edenspiekermann.

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18.10.2018
The Future Email Experience 1
© yucelyilmaz
E-Mail
dotmagazine

The Future Email Experience

Email has been around a long time now, but it’s still got a lot of life left in it. Marcel Becker from Oath explains how email will evolve in the future.

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17.10.2018
CSA Summit 2018: E-Mail-Marketing hebt ab 1
E-Mail
Pressemitteilung

CSA: DSGVO-Anforderungen im internationalen Kontext

Mit dem Inkrafttreten der europäischen Datenschutzgrundverordnung (EU-DSGVO) am 25. Mai wird es jetzt wichtiger denn je, hohe Qualitätsstandards beim E-Mail-Marketing zu erfüllen. Welche neuen rechtlichen und technischen Maßgaben Versender konkret erfüllen sollten, das haben rund 140 internationale Experten im Rahmen des CSA Summits 2018 in Frankfurt a. M. diskutiert.

18.05.2018
CSA Summit 2018: E-Mail-Marketing hebt ab 1
E-Mail

Nachbericht CSA Summit 2018

By now a key event in the email marketing calendar, the CSA Summit 2018 took place for the (5th) time on 18-20 April, in the impressive setting of The Aircraft, an event location designed along the theme of an aeroplane, under the motto of “Emails & More”.

Transactional Email: Missing in Action?
© Talaj | istockphoto.com
Online Marketing
dotmagazine

Transactional Email: Missing in Action?

The power of transactional emails as direct customer communication is often overlooked by companies in favor of marketing emails. Julia Janssen-Holldiek, Director of the CSA, explores their importance and offers advice on getting them delivered.

Julia Janssen-Holldiek
E-Mail

„E-Mail-Marketing ist und bleibt sehr wichtig für ein gelungenes Marketing“

Beim jährlichen CSA Summit trifft sich die internationale E-Mail-Marketing-Branche, um sich über aktuelle Erkenntnisse und kommende Innovationen auszutauschen. In diesem Jahr wurde ein besonderer Veranstaltungsort in Frankfurt gewählt. Wie es dazu kam und was die Besucher dort erwartet, verrät CSA Director Julia Janßen-Holldiek...

CSA SUMMIT 2018 4
E-Mail
Pressemitteilung

CSA Summit 2018: E-Mail-Marketing zwischen DSGVO und technischen Innovationen

Die Einwilligungserklärung der E-Mail-Empfänger ist die Grundlage für rechtssicheres E-Mail-Marketing. Das gilt insbesondere ab dem 25. Mai 2018 – denn ab diesem Tag tritt europaweit die Datenschutzgrundverordnung (DSGVO) in Kraft. Viele Unternehmen fragen sich nun, wie eine Einwilligungserklärung formuliert sein muss, damit sie DSGVO-konform ist ...

07.03.2018
CSA Summit 2016
E-Mail

Zehn Tipps für Versender von Werbemails – CSA Zertifizierung erhöht...

Die E-Mail ist lebendiger als je zuvor und eine wichtige Komponente im Marketing-Mix. Leider wird das E-Mail-Marketing, Datenschutz und Datensicherheit von manchen Marketeers stiefmütterlich behandelt. Darunter leiden Zustellbarkeit und Reputation des Unternehmens. Ab Mai 2018 drohen bei Verstößen gegen die neue EU-Datenschutzgrundverordnung...

Julia Janssen-Holldiek
Online Marketing

Julia Janssen-Holldiek, Head of the Certified Senders Alliance (CSA): “Email is not dead, nor will it die. It's a borderless format.”

The Certified Senders Alliance (CSA) seems to be one of the best alliances for improving the quality of email delivery. It does this by maintaining a whitelist of bulk senders that help to deal with problems, such as spam or phishing. MarketingDirecto.com recently had the opportunity to learn more about the functioning...

Integrated Data Analytics for Email
© scanrail | istockphoto.com
E-Mail

Integrated Data Analytics for Email

Paul Midgen from 250ok (250ok.com) talks to eco’s Rosa Hafezi about recent breakthroughs in email data consolidation, and bringing together the missing pieces of the email marketing puzzle. © scanrail | istockphoto.com

Why Email Is Like Schrödinger’s Cat And How This Doesn’t Have To Be A Problem
© EEI_Tony | istockphoto.com
E-Mail

Why Email Is Like Schrödinger’s Cat And How This Doesn’t Have...

Email is a lot like Schrödinger’s cat. Both are dead and alive at the same time. However, there is one difference: what we find difficult to believe in the case of the cat, we hardly stop to think about in the case of email. Mathias Röckel explores the past, present and future of email. If you are looking for proof...

Bringing Registered Post Securely into the 21st Century
© phive2015 | istockphoto.com
E-Mail

Bringing Registered Post Securely into the 21st Century

In 2011, the ‘Registered Mailing’ service ‘Aangetekend Mailen’ was launched with the intention of replacing the physical mailing process in small and large organizations with digital processes. Continuity and security are critical factors here, as are reliable partners that help ensure the highest quality service....

The Most Important Click for Your Brand
© keport | istockphoto.com
Online Marketing

The Most Important Click for Your Brand

Subscribers of legitimate mailings often fail to unsubscribe when their interests change, and instead mark further mailings from this sender as spam. This negatively influences sender reputation and further mailings from that brand and ESP. How can this situation be improved? Christian Schäfer Lorenz and Sven Krohlas from...

Email Best Practices for Building Reputation and Revenues
© 8vFanI | istockphoto.com
Online Marketing

Email Best Practices for Building Reputation and Revenues

For many marketers, deliverability is either ‘something my email service provider takes care of’ or just a cost center. But in reality deliverability is revenue. Mathias Ullrich from Optivo explains why that is, and offers advice on email best practices. Email Marketing is an awesome part of the online marketing mix....

Telling the Good Guys from Spammers – It’s Like a War Out There
© frankpeters | istockphoto.com
E-Mail

Telling the Good Guys from Spammers – It’s Like a War Out There

During the 2017 CSA Summit in Cologne, Oath’s Marcel Becker talked to eco’s Rosa Hafezi about what good senders can do to stand out in a sea of spammers, and how the email community needs to work together to beat the bad guys. © frankpeters | istockphoto.com

The Challenges of Fighting Phishing
© weerapatkiatdumrong | istockphoto.com
E-Mail

The Challenges of Fighting Phishing

Terry Zink, Program Manager at Microsoft, talked to eco’s Rosa Hafezi during the 2017 CSA Summit about getting phishers off your network and keeping them off. © weerapatkiatdumrong | istockphoto.com

Dr. Katharina Küchler
© eco - Verband der Internetwirtschaft e. V.
Online Marketing

Data Protection: “The obligations and the liability risk are increasing”

On 25 May 2018, the EU General Data Protection Regulation (GDPR) will come into force. Dr. Katharina Küchler, Attorney at Law for eco Professional Services, offers an overview of what email marketers, senders and contracted data processors affected by the regulation can expect.

CSA Summit 2016
E-Mail
Pressemitteilung

CSA: E-Mail Kampagnenerfolg erhöhen und rechtliche Risiken vermeiden

CSA auf der dmexco in Köln mit Experten-Vortrag zu erfolgreichem E-Mail-Marketing CSA-Experten geben am Messestand Tipps, wie Versender Rechtsverstöße, Reputationsschäden und Bußgelder in Millionenhöhe vermeiden Die Certified Senders Alliance (CSA) unterstützt die vertrauenswürdige Kundenkommunikation per...

Email Marketing Without Breaking the Law: Consent, Honesty and Transparency are Key
© eco - Verband der Internetwirtschaft e. V.
Online Marketing

Email Marketing Without Breaking the Law: Consent, Honesty and Transparency...

Massive fines are looming for email marketers that disrespect EU data protection law. Rosa Hafezi, Attorney at eco’s Certified Senders Alliance, explains how senders of email marketing can avoid the traps and keep their bank balance and reputation in good order. With the EU General Data Protection Regulation (GDPR)...

Emailing – The Good Guys, The Bad Guys and Dysfunctional Relationships
© koya79 | istockphoto.com
Online Marketing

Emailing – The Good Guys, The Bad Guys and Dysfunctional Relationships

Finding the balance between the desire to get your marketing message out and your need to keep your target customers happy can be difficult. Being one of the good guys is important in overcoming the somewhat dysfunctional relationship between email and marketing, according to Vittorio Bertola from Open-Xchange. Vittorio...

dotmagazine: The Future of Email - Now Online
© eco - Verband der Internetwirtschaft e. V.
Online Marketing

dotmagazine: The Future of Email - Now Online

Email Marketing, Data Protection, Sender Reputation, and dealing with Phishing & Spamming... “The Future of Email”, the August 2017 issue of dotmagazine, explores where this essential medium is heading and what its potential is, focusing on email marketing and how to make sure that relevant marketing messages truly...

CSA: Erfolgreiches E-Mail-Marketing heute und morgen
eco
Pressemitteilung

Julia Janßen-Holldiek jetzt Director CSA

Julia Janßen-Holldiek leitet ab sofort das operative Geschäft der CSA (Certified Senders Alliance). Damit übernimmt sie die Leitung von Ivo Ivanov, Geschäftsbereichsleiter Professional Services im eco – Verband der Internetwirtschaft e. V., an den sie nun berichtet. Für die CSA war Janßen-Holldiek zuvor rund vier...

CSA: Erfolgreiches E-Mail-Marketing heute und morgen
Online Marketing
Pressemitteilung

CSA: Erfolgreiches E-Mail-Marketing heute und morgen

Schlechte E-Mail Praktiken auf Smartphones verstärken negative Auswirkungen auf Brand Reputation Marken schaffen mobil ein noch persönlicheres Mail-Erlebnis CSA Summit nennt Best Practices für Vertrauen entlang der gesamten E-Mail-Wertschöpfungskette Kurz vor einer Reise zeigt das Smartphone die E-Mails mit...

Best Practices für E-Mail-Marketing 1
E-Mail

Best Practices für E-Mail-Marketing

E-Mail-Marketing ist ein effizienter und kostengünstiger Teil des Online-Marketing-Mixes. In einer Befragung des Bundesverbands Digitale Wirtschaft (BVDW) e.V. gaben 84 % aller Befragten an, E-Mail für Online-Bestellungen zu nutzen (mehr Informationen zu dieser Umfrage gibt es bei der Fokusgruppe E-Mail des BVDW). Es...

23.05.2017
Tipps fürs E-Mail-Marketing im Mittelstand 1
Online Marketing
Pressemitteilung

Tipps fürs E-Mail-Marketing im Mittelstand

eco gibt Experten-Tipps für erfolgreiche Werbemails Mehr Umsatzpotenzial mit E-Mail-Kampagnen im Mittelstand Einfache Maßnahmen für Reputationsgewinne, Rechtssicherheit und Fälschungsschutz Mit den Tipps in diesem Leitfaden landen Serien-E-Mails tatsächlich im Posteingang des Empfängers: Der eco – Verband...

Digitale Geschäftsmodelle revolutionieren stationären Handel
E-Commerce
Pressemitteilung

Elektronische Rechnungen verschlanken Prozesse und sparen Papier

eco Verband gibt vier Hinweise, wie Unternehmen von digitalen Rechnungen profitieren E-Invoicing könnte Kosten massiv senken Neue Europäische Standards für elektronische Rechnungen entstehen Köln, 03.05.2017 – In Deutschland werden Schätzungen der Bundesregierung zufolge jährlich rund 32 Milliarden Rechnungen...

eco Verband und CSA: Manifest für seriöses E-Mail-Marketing 1
Online Marketing
Pressemitteilung

eco Verband und CSA: Manifest für seriöses E-Mail-Marketing

36 Unternehmen unterzeichnen internationale Selbstverpflichtungs-Erklärung für seriöse Serienmails Best Practices für authentische Absender und fälschungssichere E-Mails Empfänger erhalten im Ergebnis seriöse E-Mails, die sie eher anklicken 36 Unternehmen für professionelles E-Mail-Marketing haben sich...

Call for Papers für die Internet Security Days 2017 2
Sicherheit
Pressemitteilung

Call for Papers für die Internet Security Days 2017

Referenten für vier Schwerpunktthemen gesucht Konferenz, Ausstellung und Networking zu den Sicherheitstrends heute und morgen vom 28.-29. September 2017 Vom 28. bis 29. September 2017 laden eco – Verband der Internetwirtschaft e. V. und heise Medien zu den 7. Internet Security Days (ISD) in das Phantasialand bei...

07.03.2017
CSA: Erfolgreiches E-Mail-Marketing heute und morgen
E-Mail
Pressemitteilung

Spamfilter schätzen Klasse statt Masse

Empfänger-Reaktionen fließen laut CSA (Certified Senders Alliance) in Echtzeit in die Spam-Beurteilung ein Wichtig sind die Reputation des Versenders und die Relevanz der Inhalte Spamfilter überprüfen E-Mails immer stärker auch anhand der unmittelbaren Reaktionen der Empfänger. „Wenn die ersten Empfänger...

Bei unzulässigem E-Mail-Marketing drohen Millionen-Bußgelder
E-Mail
Pressemitteilung

Bei unzulässigem E-Mail-Marketing drohen Millionen-Bußgelder

Aktualisierte Neuauflage der eco Richtlinie für zulässiges E-Mail-Marketing erschienen Für E-Mail-Marketeers wird es in Zukunft nicht leichter: Wenn ab Mai 2018 die neue EU-Datenschutz-Grundverordnung in Kraft tritt, können auf rechtswidrige Werbemaßnahmen und Datenschutzverstöße drastisch erhöhte Bußgelder...

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